Friday, November 12, 2010

Lesson of the day

Sedang aku kusyuk mengonline facebook dan meng'view' blog-blog kat tenet tu, tibe2 seorang housemate aku dengan kecohnye kua dari biliknya..dengan muke rimas tahap extra, die menyebut2 name seorang hamba Allah nie. Aku dan 4 lagi rakan umah sewa ni pelik gak dengan gelagat rakan yang macam kera kena belacan. Kemudian dia cakap, korang bukak profile Fb dia, and then tengok the latest post kat situ..

Kemudian, keluarlah satu kenyataan yang berbunyi lebih kurang camni la

" BODOH la ko nie!!! ko taw x uma aku banyak problem dah.. dengan hauntednya.. 5 kali masuk pencuri.. aku siap baling laptop lagi tau sebab terkejut!!! siap betol.. kalau rosak laptop aku, siap ko.. 1 rumah terkejut dengar bunyi.. ko ingat benda ni main2.. ko xde keje jangan carik pasal la.. jangan ingat ko mitak maaf leh ilangkan rase takut ngan fobia kitorang.."
Kitorang tanye "What the heck, ze**y..?? then ye gtau la..

Aku bukan sengaja anta benda alah tu kat fb die, just nak main2 jer.. ingat xder menda yang berlaku... xtau pulak sampai
macam ni skali.. so camne ni? Wa*a dah marah giler kat aku ni.. Cuak giler jugak la muke si rakan aku ni..


Actually, rakan aku a.k.a ze**y ni, ader la chat ngan si rakan tu, then bese la kat fb ni macam2 jenis application yang ntah paper ntah.. mungkin ader la, si miss Z ni suh la klik kat laman web yg dinyatakan tuh, maka terkeluarlah satu makhluk antu yang mukenye mema
ng sangat ngeri secara tibe2 dengan jeritan yang kuat..Mane x nye, muke makhluk antu tuh, scary ala2 hantu cite JuOn tuh la..Lau tibe2 kuaq depan muke, menjerit umpama 1 alam bergegar, mane xterkejut nye.. Mau nye, si rakan tuh duk emotioNal mikirkan sal exam paper, tibe2 terkeluar benda alah makhluk tu, mau x ngamuk sakan.. tambah2 lagi lau tiMe gu lawan tue ngah "datang bulan", memang nye ngeri dol...





Oleh sbb itulah si rakannya, Miss W ni tersangat lah terkejutan keberukan, maka terjadi lah kejadian maki hamun tuh.
.
Mood scared...(^^)/


So, i have no idea la about that.. bagi pendapat aku lah kan, xkan sbb terkejut camtu, dia nak blame Miss Z kan.. bukan nak back up rakan , tp agak2 la lau nak post kat fb tuh, bukan sikit member yang akan bace.. xpatut lah kot. Agak terkejut jugak cuz Miss W tu terkenal dengan sikap lemah lembutnya, bile bercakap alahai sopan nye, cakapnye ibarat berbisik hanye orang sebelah jer yang dengar, tutur bicaranya tertib..last2, maki hamun jugak yang kua.. huhuu, manusia ni xbley dijangka kan..

Lepas pada tuh, kitOrang sUh miss z ni delete post yang Miss W ni anta..



p/s: lesson of the day is dont making a trouble beb....pengajaran kepada orang yg suke wat lawak xkire mase, tempat, orang, ......

No comments:

Post a Comment

hArgAi deTik berSAmA

Daisypath Anniversary tickers

Melayan Perasaan

Pengawal Kerajaan